Een volledige online etalage
Start Samenwerking
Via LinkedIn werden wij in mei 2023 benaderd door Anna van Phlinq. Samen met de twee eigenaren van Phlinq was ze op zoek naar een partij die de website van Phlinq persoonlijker kon maken. En vindbaar kon maken. Online opvallen dus. Laat dat nou net zijn wat wij heel erg graag doen! Hoppa, afspraak gemaakt, de volgende dag zaten we met z’n 5’en aan tafel.
“We bleken een perfecte match”
Twee uur later reden we weer terug naar Breda, mega enthousiast. Phlinq en De Oppakkers bleek een perfecte match! Phlinq is een vooruitstrevend en innovatief kenniscentrum. Ze verzorgen onder andere trainingen voor het sociale domein en hebben mega veel kennis in huis. Anna, Mark en Patrick zijn net als wij van het snelle schakelen en doorpakken. 3 weken na dat eerste gesprek hebben we onze eerste teksten opgeleverd, de juiste zoekwoorden gekozen en een halfjaar planning gemaakt met als doel: zo snel mogelijk online opvallen!
Strategisch meedenken
Wat we zo leuk vinden aan de samenwerking met Phlinq? We mogen en kunnen echt op strategisch niveau meedenken. In een korte termijn hebben we, door intensief contact, goed kunnen doorgronden welke diensten Phlinq aanbiedt en wat hun meerwaarde is. Dat kun je niet weten na één gesprek. We willen dus vooral tijdens de start van een samenwerking echt intensief kennismaken met onze klanten. En weten wat de doelen zijn van de klant. Deze doelen hebben we omgezet naar een plan; hoe gaan we ervoor zorgen dat we met behulp van marketing aan gemeentes en de overheid kenbaar maken dat Phlinq hoogwaardige trainingen geeft? Wat wordt de schrijfstijl? Op welke niches focussen we? Kiezen we voor SEO of voor Google Ads? Beiden overigens, haha!
Resultaten
We zijn nu anderhalve maand aan het samenwerken met Phlinq en hebben de eerste teksten geïmplementeerd op de website. Die worden nu gecrawld door Google met als doel: bovenaan staan in Google. Vorige week hebben we een bedrijfsvideo en foto’s gemaakt, deze plaatsen we op de website. Zo maken we de website persoonlijker en zien bezoekers écht wie de mensen zijn die Phlinq vormen. Want met alleen SEO en SEA ben je er nog niet. Met SEO en SEA kun je potentiële klanten naar je website trekken. Vervolgens wil je natuurlijk dat deze potentiële klanten overgaan tot conversie. En dat doen ze alleen als ze op de site vinden wat ze zoeken. Dus: goede teksten, mooie foto’s en video, zorg ervoor dat je website een mooie etalage is!
Op die manier zetten wij marketing in om de overheid, gemeentes en bedrijven te overtuigen van de meerwaarde van Phlinq. En dat doen we met heel veel plezier!
17 juni 2023